Co to jest potykacz?
Laicy branży reklamowej mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, czym jest potykacz. Okazuje się, że to popularna nazwa stojaka reklamowego. Takie ekspozytory można łatwo zauważyć w galeriach handlowych, przed wejściem do różnego rodzaju obiektów czy wzdłuż alejek spacerowych.
Sama nazwa takiej formy reklamy zewnętrznej nie jest przypadkowa. To ekspozytory, które składają się z dwóch płyt złożonych w kształcie litery A. Czasem trudno jest je zauważyć, ponieważ nie są zbyt wysokie i najczęściej sięgają do wysokości kolan. Osoby, które właśnie oddały się w pełni szaleństwu zakupów, z łatwością mogą się o taką reklamę potknąć. Właśnie dlatego w branży reklamowej tego typu ekspozytor mianowano potykaczem.
Pewnie wiele osób zastanawia się, czy skoro potykacz jest na tyle niezauważalny, że można na niego wpaść, to jest w ogóle skuteczny? Okazuje się, że tak i nierzadko stanowi główną formę przekazu reklamowego w punkcie sprzedaży. To na nim wywieszone zostają aktualne informacje o promocjach cenowych albo nowościach, które właśnie zawitały do sklepu. Ci, którzy interesują się ofertą danego obiektu, z całą pewnością nie przejdą obok takiej informacji obojętnie. Poza tym, bardzo często umieszcza się na nim wielobarwne plakaty, by przyciągały uwagę przechodniów.
Ciekawostką jest to, że potykacze są chyba najpopularniejszą formą reklamy w punkcie sprzedaży. Wszystko dlatego, że nie tylko cieszą się dobrą skutecznością, ale są też relatywnie tanie. Poza tym raz nabyty potykacz może służyć wielokrotnie, wystarczy tylko zmieniać w razie potrzeby zamieszczone na nim informacje. Nie ma wątpliwości, że stanowi on formę komunikacji z potencjalnym klientem i może być zachętą do sprawdzenia asortymentu danego obiektu.
Warto również podkreślić, że tego rodzaju ekspozytory to forma reklamy, którą obiekty handlowe zaczęły wykorzystywać już wiele lat temu. Potykacze istniały o wiele wcześniej niż nawet drukowane ulotki. Dzisiaj handlowcy mogą wybierać spośród szerokiej oferty tego rodzaju formy reklamy. Potykacze mogą być podświetlane, lakierowane, tablicowe, drewniane, wodoodporne czy grawerowane. Wszystko zależy od potrzeb klienta.